färga ögonbryn & fransar

Färgning av fransar:

Innan Du påbörjar behandlingen rengör Du Dina fransar och ögonbryn väl med ögonmake-up-remover eller removerpads (ej oljebaserad).

 

1. Blanda två cm av färgcremen från tuben och tio droppar av väteperoxiden. Rör om ordentligt tills det blir en krämig konsistens utan klumpar.

 

2. Smörj det undre ögonlocket med en fet creme. Var försiktig så att ingen creme kommer på fransarna. Fäst därefter skyddspapperet så att det skyddar huden under färgningen.

 

3. Applicera ett tunt lager av den färdigblandade färgcremen på fransarna. Var försiktig så att inget kommer i ögonen då blandningen innehåller väteperoxid. Skulle creme komma i ögat skölj noga med stora mängder vatten.

 

Låt verka i 15-30 minuter beroende på hur mörk färg Du vill uppnå. Blunda och försök slappna av under tiden.

 

4. Avlägsna färgblandningen med en torr bomullspads. Stryk av i riktning från ögat.
Fukta därefter bomullspadsen och gör samma sak.

 

Färgning av bryn:
Ögonbrynen färgas på samma sätt men under kortare tid (5-15 min). Gnid inte ut färgcremen i området runt ögonbrynen.






ni behöver nt bry er om det där, haha, läste bara det på en blogg, och eftersom jag vill färga ögonbrynen så tänkte jag spara det så vet jag hur man gör!
bra va? har faktiskt köpt en ögonbrynsfärgning från hm för ett tag sen men så blond som man är så köper man svart, haha, hade nt riktigt tänkt mig den färgen! iaf nt t en början, så ska köpa brun nästa gång. så nu vet ni det!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0